Rozpoczęcie własnego biznesu e-commerce. Istotne kwestie
Czym jest biznes e-commerce?
Biznes e-commerce to biznes polegający na sprzedaży towarów i usług przez Internet.
Handel elektroniczny (e-commerce) to sklep detaliczny, który sprzedaje produkty lub usługi klientom przez Internet.
Główne cechy biznesu e-commerce to:
1) Firma nie posiada fizycznej lokalizacji, w której klienci mogą odwiedzić sklep
2) Firma sprzedaje towary i usługi za pośrednictwem własnej witryny internetowej lub innych witryn internetowych, takich jak Amazon, eBay, AliExpress itp.
3) Klienci kupują produkty od za pomocą karty kredytowej lub konta PayPal lub innego systemu płatności online.
4) Klienci mogą również kupować produkty od firmy telefonicznie lub e-mailem, jeśli z jakiegoś powodu nie mogą uzyskać dostępu do strony internetowej.
5) Firma nie musi mieć stanów magazynowych, co oznacza, że nie musi śledzić sprzedawanych przedmiotów i potrzebuje mniej miejsca do przechowywania niż tradycyjny sklep detaliczny.
6) Firma e-commerce może sprzedawać towary na arenie międzynarodowej.
Ważne kwestie
Znajdź odpowiednią niszę dla swojego sklepu internetowego
Nisza to podzbiór rynku lub branży. Działalność niszowa skupia się na dostarczaniu produktów lub usług określonej grupie klientów.
Najłatwiejszym sposobem na znalezienie swojej niszy jest zadanie sobie pytania, czym się pasjonujesz i w czym jesteś dobry. .Niektóre przykłady nisz to:• Osobisty trener• Pielęgniarz dla zwierząt• Właściciel sklepu detalicznego
Niszowa firma
Niszowa firma to firma, która skupia się wyłącznie na jednym rodzaju produktów i usług.
Wybierz najlepszą platformę e-commerce dla siebie
Wybór odpowiedniej platformy e-commerce to trudna decyzja. Ważne jest, aby pomyśleć o swoich potrzebach i sposobie prowadzenia firmy.
Jakie są najpopularniejsze platformy e-commerce?
Istnieje wiele opcji dla platformy e-commerce, ale są to jedne z najpopularniejszych: Shopify, Wix, BigCommerce i Magento.
Każdy z nich ma swoje plusy i minusy, więc przyjrzyjmy się każdemu z nich:
Shopify – to kompleksowe rozwiązanie, które zawiera wiele funkcji, takich jak przetwarzanie płatności, zarządzanie wysyłką lub narzędzia marketingowe.
Wix — ta platforma oferuje edytor „przeciągnij i upuść”, który ułatwia tworzenie wspaniałych projektów bez konieczności posiadania wiedzy technicznej. Jednak ta platforma nie jest zalecana dla firm, które chcą używać dużo niestandardowego kodu.
BigCommerce – ta platforma e-commerce oferuje różnorodne funkcje i konfigurowalne szablony, które czynią ją atrakcyjną dla wielu użytkowników. Ta platforma nie ma żadnej opcji szablonów projektowych, więc jest również ograniczona w tym sensie.
Magento – Magento jest znany jako najlepszy zestaw narzędzi e-commerce, pozwalający użytkownikom tworzyć piękne strony internetowe z zaawansowaną funkcjonalnością, taką jak pozyskiwanie produktów, zarządzanie zapasami.
Publikuj zdjęcia produktów, które sprzedają
Fotografia produktowa to jedna z najważniejszych części marketingu. Może stworzyć lub zepsuć stronę sprzedaży.
1) Wybierz odpowiednią porę dnia
2) Wybierz odpowiednie oświetlenie
3) Użyj statywu
4) Zbliż się do swojego produktu
5) Bądź kreatywny ze swoim tłem
Upewnij się, że Twoja witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek i bezpieczna
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces wpływania na widoczność witryny lub strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania — często określanych jako wyniki „naturalne” lub „organiczne”.
Pierwszym krokiem do uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarkach jest upewnienie się, że Twoja witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek.
Zoptymalizowanie witryny pod kątem wyszukiwarek pomoże jej uzyskać wyższą pozycję w rankingu, co przełoży się większy ruch z tych wyszukiwań.
Zadbaj o zadowolenie klientów dzięki szybkiej wysyłce i dobrej obsłudze klienta
Dbaj o terminowość wysyłek zakupionych towarów. Zadbaj o kontakt z Klientami. Słuchaj zgłaszanych pytań oraz uwag i odpowiadaj na nie.
Dla firm ważne jest posiadanie oprogramowania typu CRM (ang.: Customer relationship management) w celu zapewnienia dobrej obsługi klienta. To oprogramowanie pomaga małym firmom w takich zadaniach, jak śledzenie zamówień, zarządzanie zapasami, przetwarzanie płatności, zarządzanie pocztą e-mail i połączeniami telefonicznymi itp.